BBC-ի տեղեկացմամբ՝ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ առայժմ չի ցանկանում նոր պատժամիջոցներ սահմանել Ռուսաստանի նկատմամբ, որպեսզի չվնասի խաղաղ գործընթացին։ Նրա դիտարկմամբ՝ ռուս-ուկրաինական հակամարտությունը պետք է մնար Եվրոպայի խնդիրը, ԱՄՆ-ը չպետք է միջամտեր, և եթե էական առաջընթաց չլինի, ԱՄՆ-ը իր դերը կարգավորման հարցում կզիջի Եվրոպային։ Նա հավաստիացրել է, որ ամերիկացի զինվորներ ՈՒկրաինայում չեն լինի։                
 

«Մենք միասնական ուժերով, թև թևի տալով, իրար օգնելով՝ հասնում ենք մեր նպատակների կատարմանը»

«Մենք միասնական ուժերով, թև թևի տալով, իրար օգնելով՝ հասնում ենք մեր նպատակների կատարմանը»
28.04.2017 | 09:38

«Իրատեսի» հյուրը ՀՀ վաստակավոր նկարիչ, «Arev Art Gallery» ցուցասրահի հիմնադիր տնօրեն ԱՐԵՎ ՊԵՏՐՈՍՅԱՆՆ է: Երկու տարի է, ինչ Երևանի սրտում՝ Տերյան 19 հասցեում, գործում է այս ցուցասրահը և արդեն դարձել է մշակութային գործուն կենտրոն, արժանացել արվեստասեր հանրության գնահատանքին:

«ՏԱՐԱԾՔ, ՈՐՏԵՂ ԿԱՐԵԼԻ Է ԸՆԴՈՒՆԵԼ ԿԱՐԵՎՈՐ ՄԱՐԴԿԱՆՑ, ԽՈՍԵԼ ԿԱՐԵՎՈՐ ԹԵՄԱՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ»


-Արև, Դուք հիմնադրել եք մշակութային մի գողտրիկ անկյուն Երևանի ամենաբանուկ հատվածում: Հաճա՞խ են այնտեղ հյուրընկալվում պատահական անցորդները, մարդիկ, որոնք Ձեր միջավայրից չեն, ցուցասրահի հրավիրյալ այցելուները չեն:
-Իհարկե, ունեցել ենք բազմաթիվ այդպիսի այցելուներ: Ցուցասրահը գործում է երկու տարի, այն ունի իր բնորոշումը՝ «Արևը քաղաքի սրտում»: Մեզ մոտ լինում են պատահական անցորդներ, զբոսաշրջիկներ, մեծահասակ մարդիկ, երեխաներ, դպրոցականների խմբեր: Շատ տարբեր են մեր այցելուները և ընդհանուր քանակով անգամ գերազանցում են որոշ հայտնի սրահների, թանգարանների այցելուներին:
-Դուք նախաձեռնում եք տարատեսակ հավաքույթներ, պատմեք, խնդրեմ, այդ մասին:
-Բազմաթիվ մշակութային երեկոներ ենք ունեցել «Arev Art Gallery»-ում. ֆիլմերի ցուցադրություններ, գրքերի շնորհանդեսներ, արվեստի նշանավոր դեմքերի մեծարման երեկոներ, դասախոսություններ, տարբեր թեմաների քննարկումներ, մարդկանց մտահոգող հարցերի, իրադարձությունների շուրջ ծավալվող զրույցներ: Այս շարքը շատ մեծ է: ՈՒրախ եմ, որ սա ոչ միայն արվեստի գործեր ցուցադրելու տեղ է, այլև մի տարածք, որտեղ կարելի է ընդունել կարևոր մարդկանց, ներկայացնել, խոսել կարևոր թեմաների մասին:
-Հնարամիտ լուծում է գտնված՝ փոքր տարածության մեջ շատ աշխատանքներ ցուցադրելու իմաստով: Շարժական պատերի շնորհիվ հնարավոր է դարձել միևնույն հատվածում ներկայացնել մի քանի աշխատանք: Սա Ձե՞ր մտահղացումն է:
-Այո՛, սա իմ գաղափարն է: Ես ապրում եմ Երևանի կենտրոնում: Իմ տան ներքևի հարկում միշտ ունեցել եմ ցուցադրության տարածք, որտեղ հաճախ են հյուրընկալվել մարդիկ: Քանի որ նկարներս ծանր ու մեծ էին, ես դժվարանում էի ցուցադրել դրանք: Հենց այդ դժվարությունն էլ ստիպեց, որ ես մտածեմ շարժական պատերի կամ դռների մասին: Սա շատ հարմար ձև է. բացում ես դռները և անցնում նկարից նկար: Կարիք չունես անվերջ տեղաշարժելու, տանել-բերելու ծանր աշխատանքներդ: Ապագա «Arev Art Gallery»-ի փոքր տարածքը տեսնելով՝ հասկացա, որ հենց այդ լուծումը պիտի կիրառեմ, որ տարածքի փոքրությունն ինձ չխանգարի: Ես կարողանում եմ այդ շարժական դռներով ստանալ իմ ուզած միջավայրը:

«ԵՐԲ ԱՐՎԵՍՏԱԳԵՏՆԵՐԸ ՄԻ ԸՆՏԱՆԻՔԻ ՍԵՐՈՒՑՔՆ ԵՆ, ՈՒՆԵՆ ՆՈՒՅՆ ՄՏԱԾԵԼԱԿԵՐՊՆ
ՈՒ ԱՇԽԱՐՀԱՅԱՑՔԸ»


-Արվեստագետների համակեցությունը, որպես կանոն, բարդություններ է ենթադրում: «Arev Art Gallery» ցուցասրահի սուղ տարածքում միաժամանակ ցուցադրված են ոչ միայն Ձեր գործերը, այլև Ձեր հոր՝ Բենիկ Պետրոսյանի, եղբոր՝ Արեգ Պետրոսյանի քանդակները: Ընտանիքում բոլորդ եք արվեստագետներ: Ինչպե՞ս եք համատեղվում միևնույն դաշտում:
-Երբ արվեստագետները մի ընտանիքի սերուցքն են, ունեն նույն մտածելակերպն ու աշխարհայացքը, միևնույն գաղափարախոսությունն են կրում, սա բերում է ընդհանուր համերաշխության: Ոչ թե միատեսակ են մտածում, այլ համերաշխ են: Չեն ընդվզում, չեն պայքարում միմյանց դեմ, չեն մրցակցում միմյանց հետ: Սա համահունչ ընկերակցություն է: Մենք միասնական ուժերով, թև թևի տալով, իրար օգնելով՝ հասնում ենք մեր նպատակների կատարմանը: Մեր մեջ չկա խտրություն: Երբ փոքր էի, հաճախ էի արվեստի շուրջ սկզբունքային վեճեր ունենում հայրիկիս՝ Բենոյի հետ: Հիմա ես մեծ կարոտով եմ հիշում այդ ամենը:

«ՄԻ ՏԱՐԱԾՔՈՒՄ, ՈՐՏԵՂ ՀԱՅԵՐ ՉԵՆ ԱՊՐՈՒՄ, ՈՐՏԵՂ ԳՐԵԹԵ ՈՉԻՆՉ ՉԳԻՏԵՆ ՀԱՅԵՐԻ
ՄԱՍԻՆ, ՊԱՀՊԱՆՎՈՒՄ ԵՆ ՀԱՅԵՐԵՆ ԳՐԵՐ»


-Ձեր նկարներում գերակշռող է տառի, գրի գործոնը: Բոլոր աշխատանքներում շեշտադրված է հայոց լեզուն, հայ գիրը: Սա ինչո՞վ բացատրել:
-Այդ բանը բնորոշ է իմ վերջին շրջանի աշխատանքներին: Դա ունի իր պատճառը: Տարիներ առաջ ես ԱՄՆ-ի դեպարտամենտի հյուրն էի: Իրականացվող ծրագրի շրջանակներում մենք շրջում էինք տեղի թանգարաններով, ծանոթանում դրանց գործունեությանը, կառուցվածքին, աշխատանքային սկզբունքներին: Երբ եղանք հին հնդկացիների Սանտա Ֆե քաղաքում, նրանց ազգային թանգարանում մեզ մոտեցավ մենեջերը և, իմանալով, որ հայ եմ, ասաց, որ իրենց թանգարանում պահվում են շատ տարօրինակ գրեր պարունակող նմուշներ: Նրանք ուզում էին իմանալ, թե ինչ լեզվով են այդ գրերը: Ի զարմանս ինձ՝ դրանք հայկական տառեր էին: Մի տարածքում, որտեղ հայեր չեն ապրում, որտեղ գրեթե ոչինչ չգիտեն հայերի մասին, պահպանվում են հայերեն գրեր: Թանգարանի աշխատակիցներն անգամ փնտրել են հայերի, բայց հաջողվել է գտնել միայն մի հայ ծերունու, որը տառաճանաչ չի եղել: Սանտա Ֆեի ազգային թանգարանի արխիվում տեսածս հայկական հմայիլներ էին, աղոթքներ պարունակող գրություններ՝ արված մագաղաթի վրա: Դա ինձ ցնցեց, իհարկե: Եվ ինչ-որ տեղ ասես հաղորդագրություն դարձավ, հուշեց, որ պետք է անդրադառնալ մեր հայկական տառերին, ստեղծել նորօրյա հմայիլներ: Հայաստան վերադարձի ամբողջ ճանապարհին ես այդ մտքերով էի զբաղված ինքնաթիռում և հավանաբար կերտում էի այն նկարները, որոնք պիտի ստեղծեի հետո: Եկա Երևան ու ստեղծեցի իմ «Հմայիլների շարքը», տառեր, որոնք իրենց մեջ իմաստ են կրում, թալիսմանի, պաշտպանիչի պես մաղթանքներ են կրում: Նկարները նայելիս ակնհայտ չես տեսնում դրանց իմաստը, ինչպես որ հնագույն հմայիլների դեպքում է: Բայց դա հնարավորություն է տալիս անդրադառնալու տառին, բառին, դրա իմաստին, փորձելու արվեստի միջոցով մաղթանք ուղղել մարդուն կամ երևույթին:

«ԿԵՆՏՐՈՆԱԿԱՆ ՄԻ ՊԱՏԻ ՎՐԱ ՇՈՂՇՈՂՈՒՄ ԷԻՆ ԳԵՂԵՑԻԿ ՀԱՅՈՒՀԻՆԵՐԻ ՈՍԿԵՓԱՅԼ
ՊԱՏԿԵՐՆԵՐԸ՝ ԹԱՓԱՆՑԻԿ ՕՐԳԱՆԱԿԱՆ ԱՊԱԿՈՒ ՎՐԱ»


-Խոսեք նաև այն տեխնիկայի, այն նյութերի մասին, որոնցով ստեղծագործում եք: Դրանք շատ ինքնօրինակ են. օգտագործում եք օրգանական ապակի, տարբեր մետաղներ: Այս լուծմանն ինչպե՞ս եք հասել:
-Տարիներ շարունակ զբաղվում էի հեռուստատեսային դիզայնով: Փնտրում էի նյութ, թափանցիկ մակերես, որի վրա կկարողանայի աշխատել: 15-20 տարի փորձեր էի կատարում ապակու վրա: Հաճախ աշխատանքս ջուրն էր լցվում, որովհետև ապակին կոտրվում էր, ամբողջ նկարը փշրվում էր: Այսպես շարունակվեց, մինչև ես գտա օրգանական ապակին, որը հարմար է, թեթև և հեշտությամբ չի կոտրվում: Հիմա հնարավորություն ունեմ նկարելու տարբեր հաստությամբ օրգանական ապակու վրա, մասնակցելու ցուցահանդեսների, հեշտությամբ տեղափոխելու աշխատանքներս, ծավալներն ընտրելու իմ ուզած ձևով: Ապակու վրա աշխատելու փորձարարական շրջանն ավարտվեց, ես գտա օրգանական ապակին, սկսեցի փորձեր կատարել, ընտրել անհրաժեշտ նյութերը, հեղուկները, օգտագործել արծաթ, ոսկի: Այս տարբերակով արված աշխատանքներիս առաջին անհատական ցուցահանդեսը կայացավ 2005 թվականին: Ես հասկացել էի, որ արդեն գտել եմ այն, ինչին ձգտել եմ, հանուն ինչի աշխատել եմ տարիներ շարունակ: Եվ այդուհետ սկսեցի ներկայանալ այս տեխնիկայով:
-ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի ղեկավարի պաշտոնն զբաղեցնող ներկայացուցիչը՝ ազգությամբ բուլղարացի Իրինա Բոկովան, որը, մեղմ ասած, մեր բարեկամը չէ, այլ ադրբեջանցիների բարեկամն է՝ շատ բացահայտ դրսևորումներով, հիացական կարծիք է հայտնել Ձեր գործերի մասին: Ինչպե՞ս եղավ դա:
-Ես ցուցահանդեսի էի մասնակցում ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ում, որտեղ ներկայացված էին տարբեր ազգություններ՝ իրենց հատկացված տաղավարներով: Ցուցադրել էի իմ «Հայացք անցյալից» շարքը, որը հայուհիների դիմանկարներն է ներկայացնում: Կենտրոնական մի պատի վրա շողշողում էին գեղեցիկ հայուհիների ոսկեփայլ պատկերները՝ թափանցիկ օրգանական ապակու վրա: Մարդիկ պարզապես չէին հեռանում մեր տաղավարից: Բոլորին հետաքրքրում էին այդ գործերը: Նրանք չէին տեսել այդպիսի տեխնիկա, այդպիսի նրբություն: Եվ ինձ արդեն զգուշացրել էին նույն Բոկովայի վերաբերմունքի մասին հայ ազգի նկատմամբ: ՈՒ ես զարմացել էի, որ նա անընդհատ պտտվում է իմ նկարների շուրջը, ջերմ վերաբերմունք ցուցաբերում՝ գրկախառնումներ, հաճոյախոսություններ: Եվ ես ստիպված եղա նրան մի հուշանվեր հանձնել, որը հայկական գորգագործությունը ներկայացնող իմ աշխատանքն էր:
-Աշխատանքային պրոցե՞սն է ավելի դուր գալիս Ձեզ, թե՞ ավարտուն աշխատանքը դիտելը:
-Սիրում եմ իմ արվեստը: Սիրում եմ այն վիճակը, երբ ես նկարում եմ, ստեղծագործում եմ: Դա ինձ դուրս է տանում ժամանակից և տարածությունից: Նկարելն ինձ համար ոչ այնքան աշխատել է նշանակում, որքան ապրել: Երբ մարդիկ ասում են, թե ես աշխատում եմ արվեստանոցում, ես ասում եմ. «Աշխատում եք դուք՝ բոլորդ, իսկ ես ապրում եմ»: Երբ դիտում եմ ավարտված գործս, կարծես օտարացում եմ զգում, որովհետև հաճույք եմ ստանում աշխատանքի ընթացքում: Երբ նկարը կախվում է, նախ՝ արդեն իմը չէ կարծես, և երկրորդ՝ ես չեմ նկարել կարծես: Մեկ-մեկ զարմանում եմ, որ կարողացել եմ այդ ծանր ապակիները անընդհատ դնել, վերցնել, պտտել: Ինձ համար այդ ամենն անբնական է թվում, երբ դուրս եմ գալիս արվեստանոցից: Բայց երբ իմ առջև մեծ չափերի թափանցիկ ապակի է դրված, մի քանի օրը բավարար է, որ կարողանամ տեսնել, թե ինչ եմ նկարելու: Եվ շաբաթներ անց այդտեղից դուրս է գալիս իմ ստեղծած նոր ճուտը, որը պիտի ունենա իր ճանապարհը:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 2525

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ